Häxa?

En tydlig barnalängtan hos mig var att bli häxa.

.

.

Jag läste böcker om medeltida örthäxor som botade både det ena och det andra. Det var svart och vit magi och oändligt spännande. Tyvärr fick jag för mig att alla häxor var mer eller mindre satanister och att denna längtan krockade med min längtan efter Gud, och mina möjligheter att vara en bra kristen.

.

Och kanske var det så att jag behövde välja att bli kristen först, för att kunna utveckla min relation till naturen sedan?

.

Jag har läst en del om Wicca, och även om jag aldrig kommer bli wiccan så har ändå det läsandet hjälpt mig med min relation till naturen. Årshjulet gav mig kunskap om de krafter jag faktiskt har fått av Gud för att jag är människa. Det gav mig en mer konkret bild av hur en relation till naturen kan se ut.

.

Jag kastar en tänkt cirkel medsols genom de fyra väderstrecken för att skapa och en likadan cirkel motsols för att söndra.

.

Och jag känner kraften.

.

Min kraft, som jag fått av Gud.

.


Kommentarer
Postat av: Annika

Snygg tapet! :) Vad är det i burken!?

2011-08-28 @ 21:02:48
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0