Kampen för ett liv

Min kamp för överlevnad började med att jag tog beslutet att vara öppen för en viktoperation.

.

Jag hade blivit erbjuden den tidigare men ville ”klara det själv” (läs: bli räddad av min prins). När jag nu stod öppen för detta fick jag remiss direkt. Efter det startade en lång process med en kamp om vårdgarantier, köer och behandlingar innan jag till slut fick min operation. Den gick väldigt bra även om jag verkligen trodde att jag skulle dö en gång för alla.

.

.

Jag gick ner från 165 kg till 125 kg första året. Det var otroligt skönt! Plötsligt kunde jag gå igen..

.

Halvåret efter skötte jag mig exemplariskt med måltider och mellanmål, promenad en halvimme två gånger om dagen och styrketräning tre gånger i veckan.

.

Tyvärr gick jag inte ner ett gram.

.

Andra halvåret struntade jag i mat och motion, rörde på mig när jag kände för det och åt tre-fyra gånger om dagen. Gick inte ner ett gram, men heller inte upp. Vågen var som förstenad på 125 kg. tredje halvåret åt jag som innan fast med mer vinkling mot lchf. Jag tror inte riktigt på strikta dieter och tycker det är viktigt med ekologisk och tillsatsfri mat och därför funkar detta väldigt bra för mig. Jag fortsatte motionera ca en halvtimme minst fem dagar i veckan och styrketränade under några månader.

.

Långsamt har jag segat mig ner till 120 kg.

.

Men det är allt.

.

Besvikelsen är stor eftersom läkarna sade åt mig att jag skulle gå ner till under 100 kg med hjälp av enbart operationen.

.

Jag har nu börjat rucka på 120 kilos- strecket.

.

Men det är inte lätt vill jag lova.

.


Kommentarer
Postat av: Torpkvinnan

Med lite får och höns, hund och trädgårdsland så kommer det att röra på sig.

Du är ju på väg i alla fall.

2011-08-29 @ 15:11:36
Postat av: Annika

Hej <3! Tråkigt att höra att din viktminskning har avstannat. Jag vet hur mycket du har kämpat. Och jag unnar dig verkligen att få en mindre kropp. Hoppas att du hittar styrkan att fortsättta, för jag tror att förr eller senare kommer du att få den kropp du vill ha. kram Tycker om dig precis som du är! PUSS!

2011-08-29 @ 18:17:58
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Mannen

Du är så duktig och klarar av allt! Stolt över dig!

2011-08-29 @ 19:12:54
Postat av: K-Ett

Vet hur det känns när vågen inte rör sig, fast man sliter. Även om man inte tycker om sig själv så värst, så finns det alltid andra som tycker om en. Säger som Annika, tycker om dig Helliz-precis som du är. <3

2011-09-01 @ 19:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0