Kärlek till röda bär!

Idag har jag plockat några liter hallon och några liter häggbär. Tänkte sälja hallonsylten först, men ändrade mig. Den är så god att ha själv och ta fram till tunna pannkakor med grädde. Men om jag plockar en gång till ska jag sälja, för nu tror jag vi har det vi kommer att äta upp till nästa år. Vilda hallon är också underbara att göra likör på. Likörtillverkning är ett underbart sätt att ta tillvara på alla smaknyanser och jag rekommenderar det verkligen!

.

.

Häggbär är som ett norrländskt vildväxande körsbär. Råa har de en sträv smak, men om man utvinner saften ur den och sötar dem får man en tung bitter smak som påminner om körsbär på ett sätt, men på ett annat sätt är mycket godare.

.

Jag tycker de smakar som kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0