Klangen som ljöd var ett liv, det var mitt.

Jag längtar att leva i samklang med naturen.

.

Naturen är för mig en levande individ som jag skapar mig en relation tillsammans med.

.

Jag umgås med naturen, äter naturen, andas och dricker naturen.

.

Och jag eldar naturen, både i stora och små eldar.

.

Jag vill att jag och min familj ska följa årshjulet, vinter- vår- sommar- höst som snurrar ett varv per år. Jag förknippar årstiderna med eld- luft- jord- vatten, för det är mest logiskt för mig.

.

Själv är jag själ och ande, anser mig placerad i mitten av Gud, med makten att skapa och förstöra.

.

Det är ett ansvar, en kraft och en magi i att tänka som jag gör.

.

Men det är inte därför jag gör det.

.

Jag gör det för att jag inte har något val.

.

Detta är min sanning, min enda verklighet.

.

.

.


Kommentarer
Postat av: Helena

Vi tänker nog rätt lika fast du har din tro på Gud. Det har inte jag utan för mig finns flera gudar och gudinnor.

2011-08-22 @ 15:26:23
URL: http://blogg.vk.se/mittilivet
Postat av: I JUST CAME TO SAY HELLO!

- jättefin bild!

2011-08-25 @ 02:43:41
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0