Kött kött kött..

Jag vet inte vad jag tycker om ordet köttproduktion.

.

Det är ett ord som beskriver en bransch, ett sätt att hålla djur.

.

Men ordet tar på något sätt bort respekten för liv och död hos djuren. Ändå är varenda stackars korv vi trycker i oss ett liv som dog för att vi skulle få mat.

.

Men vi tänker inte på det.

.

För det är döden.

.

En enorm distans till vårt moderna liv.

.

Vem dödar sitt husdjur för att äta upp det?

.

.

Men om ingen äter upp djuret har det ju dött i onödan? Är det inte så? Ska vi gräva ner alla djur som dör, kanske kremera dem som vi numera gör med människor?

.

Av tradition äter vi inte allt kött. Inte människor till exempel, och inte fiskmåsar.

.

Men vi människor är ju inte de enda köttätarna, det finns ju många fler.

.

När jag dör vill jag bli uppäten. Av de maskar och organismer som gett min kropp liv under min tid på jorden. Jag vill betala tillbaka allt jorden gett mig med min kropp, allt jag egentligen har här.

.

För mina relationer och min själ, de ska ändå någon annan stans.

.

Det är jag helt säker på.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0