Landsbygdspolitik

Jag tycker politik är väldigt intressant och framförallt viktigt att engagera sig i. Sen anser jag också att det är ganska stor skillnad på hur det är att bo i både stad och land. Detta är ganska självklart och de flesta kan nog hålla med mig så långt. De flesta håller nog också med om att dessa båda företeelser ofta framställs på ett visst sätt i tidningar och filmer exempelvis. Städer beskrivs ofta som våldsamma, det händer mycket, mycket människor, många aktiviteter och så vidare.

.

.

Landsbygden kan också beskivas som våldsam men då på ett annat sätt. Man kan till exempel skildra jägare som mordiska karlar som längtar efter att döda Bambi eller den vackra vargen. Man kan även framhålla lugnet på landsbygden. Tystnaden och gemenskapen som finns på landsbygden beskrivs ofta som positiv.

.

En lugn vacker skönhet när man står och kastar sitt flugspö.

.

Men är det egentligen så att bo på landet? Och vad har våra politiker för ansvar för att landsbygden framställs på ett sanningsenligt sätt?

.

Jo: Politiken sätter ramar för en stor del av utvecklingen av landet, och om förutsättningarna för att bo i Landsbygd inte är på en ok nivå, så kommer det bli svårare att utveckla sin verksamhet i landsbygd.

.

Vi har många inspektörer i Sverige. På ett sätt är det bra att vi håller koll. Men många inspektörer har en förmåga att bli övernitiska och slå mot de svagaste. Många småbrukare har blivit tvugna lägga ner sin verksamhet för att man inte har råd med alla kontroller där det kommer en inspektör och säger "vad fint ni har det då".

.

Men det är ju bara ett exempel.

.

Landsbygden är min viktigaste politiska fråga, men jag har fler, var så säker.

.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0