Längtan efter Landet..

Jag slås ibland av vilken otrolig längtan som finns hos de människor jag möter. Jag ser en längtan efter något mer äkta, något mer riktigt, en mer fast grund att stå på. Många kallar mina värderingar och min stil för gammaldags. Som en varm gammal yllefilt sveper den sig runt de jag träffar. Men jag tycker ju faktiskt att jag är ganska modern faktiskt. Ca 50 pers läser redan min blogg och jag är sällan långt ifrån min iphone.

.

.

Min matlagning skulle vara helt annorlunda om jag inte hade spis, ugn och frysbox. Det skulle vara spännande att försöka klara sig utan rinnande vatten och el ett helt år.

.

Det sticker jag inte under stol med.

.

Men snälla någon vad less jag skulle bli på mig själv om jag skulle göra precis allt som de gjorde förr!

.

Enligt mig finns det bara en riktning på utvecklingen: från det gamla och mot det nya!


Kommentarer
Postat av: Linda Broman

Härlig inställning till livet, Helena :)

2011-08-18 @ 11:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0