Miljökatastrof?

Det finns flera moderna företeelser jag tycker är helt fantastiska!

.

Att ha tillgång till Internet till exempel. Det kan vara en stress att man är så tillgänglig hela tiden och att så mycket information flödar hela tiden genom våra hjärnor. Det gäller att ändå vara herre i sitt eget hus.

.

Jag gillar alla play-tjänster som finns. Förut var jag beroende av att sitta vid tvn eller radion en viss tid om jag inte skulle missa programmet eller filmen.

.

Nu kan mycket ses på kanalens hemsida!

.

.

Jag är också glad över all miljövänlig teknologi som finns idag, för jag tror att den gör att vi kan lämna över ett bättre jordklot till våra barn. Miljöförstöring fanns ju långt innan industrialismen på sina håll, så den är i sig inte en modern företeelse.

.

Jag såg förresten på ett program om miljökatastrofer på svt som menade att den absolut värsta miljökatastrofen genom tiderna var vattentoaletten. Det eftersom den förstörde vårat vatten. Vattentoaletten är alltså värre än motorvägen, flygplanen, industrin, osorterade sopor, svininfluensan och jordbruket. Vattentoaletten har förstört vattnet mer än båtarna i havet, rocagill (om någon nu minns det) och kärnkraften!

.

Så varför väljer vi inte ett alternativ till vattentoaletten? Är det så himla fräscht med ett vattenplopp att det är värt det? Det är vårat eget dricksvatten vi skiter i. Berikat med flour och renat efter konstens alla regler.

.

Inget annat djur än människan skulle kunna hitta på nått så idiotiskt.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0