Moderna resonemang

Ibland undrar jag om det moderna livet är något man ska eftersträva eller om det är något man ska avskärma sig ifrån. Frågan är om man ens kan avskärma sig och vad det skulle innebära.

.

På ett sätt längtar jag tillbaka till svunna tider, till försvunnen kunskap och gamla sätt att leva. Det kan jag inte förneka. Jag har en romantisk föreställning om att jag ska skaffa djur, sy kläder och hålla på med olika hantverk och försörja mig på det sättet.

.

.

Jag drömmer om att anställa folk hemma hos mig i perioder och att ta hit turister som tycker att mitt hem är så vackert och pittoreskt. Jag drömmer att turisterna ser arbetande unga människor slå med lie i kläder inspirerade från 1700-talet.

.

Kläder som jag har sytt och som ingick i anställningen.

.

De som arbetade hos mig skulle få lön i handen varje lördag, och under veckorna skulle de både bo och äta hos mig.

.

Utbildning i hur de startade sin egen rörelse skulle ingå i anställningen.

.

Jag gillar att mina drömmar är så detaljerade, men min familj suckar bara, eller skrattar så smått. Det verkar som att de tycker att jag är lite löjlig..

.

Men det bjuder jag på.

.


Kommentarer
Postat av: Anette& Dick

Tack snälla för din kommentar!

Det är härligt med drömmar och att låta fantasin flöda.

Som de lärda säger, sikta mot stjärnorna och nå molnen.

Så din dröm kan ju bli sann, men med ett annat format kanske.

Kram Anette

2011-08-25 @ 09:13:58
URL: http://sekelskiftesdrom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0