Morgonstund i stadspuls

Jag vaknar till och ser mig yrvaket omkring bland leksaker och små dockor som dricker te ur porslinsservis. Dämpat hör jag bilarna där ute och det låter som att de bara kör runt, runt huset. Det slår mig hur många som bor ovanpå mig och under mig.
.
Undrar hur de har det idag?
.
Kanske ska de på jobb, kanske är de lediga.. Kanske tar de ledigt med en älskad människa i sängen..
.
De kanske kliver på lego och får ont i fötterna.
.
De kanske är glada eller arga.
.
De kanske oroar sig för miljön, svälten i Afrika och tillsatser i maten..
.
Precis som jag.
.

Kommentarer
Postat av: Jennie

sv: jaa eller hur!! mycket vackert var de! hade vatt coolt om det suttit en spindel där med. haha

allt bra?

2011-08-31 @ 12:12:03
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0