Nu var det slut..

Nu slutade mitt jobb. Och jag har inget nytt. Jag har bestämt mig för att det får vara så. Jag är nyutexaminerad och min examen är en färskvara, jag är i precis rätt ålder för en storslagen karriär. Jag har rätt attityd och jag kan mitt område. Riktigt bra!

.

Men konkurrensen har varit hård, helt omöjlig att ta sig igenom. Så nu väljer jag en ny väg. Den är här, och det blir inte fett, det blir inte som jag tänkte alls, det blir inte optimalt för ekonomin eller karriären, men det kommer att gå runt.

.

Tror jag.

.

Hoppas jag.

.

Kan jag annat än försöka?

.

Att jag jobbar mer hemma kommer antagligen att sänka vår elräkning och våra matkostnader. Jag kommer kunna elda mer för värmen och jag kommer kunna laga mer mat till oss. Jag tänker sälja en del av det överskott jag samlar in av allt som växer på vår gård. För vi hinner inte äta upp allt själva ändå har jag märkt. Jag känner fler som producerar mat och jag tror att vi kan gå ihop och sälja en del på marknader när säsongen för gårdsbutiken är över. Och som en extra livlina har jag ett timvikariat jag kan jobba någon dag i veckan på. Det må bära eller brista, men detta år försöker jag det.

.

Sen får vi se vart det bär.


Kommentarer
Postat av: Torpkvinnan

Det kanske är till det nya livet som dina kunskaper är ämnade att användas till ;)

2011-08-12 @ 19:26:34
Postat av: Viktkamp

Man måste våga chansa för att kunna vinna =)

2011-08-12 @ 22:56:27
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Jottan

Det är bara att komma och plocka äpplen! Vi har två träd fulla!

Sen har vi rabarber att hämta, dessutom blev Pelles mamma glad när hon hörde att du kanske ville ha hennes också!

Så bara du säger till dagen före du kommer så åker jag och hämtar hennes också till dig!

2011-08-13 @ 11:39:03
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Helena

Nä, det är kanske inte det bästa för vare sig ekonomin eller karriären men för dig? Din hälsa? Ditt välmående? Vad säljer du? Något som jag kan ha i min gårdsbutik?

Och vet du vad? Jag hittade inte "hem" förrän vi flyttade hit. Jag hittade inte ro till min rastlösa själ förrän vi började med jordbruket. Jag behöver både fysisk och mental utmaning och det är bara jordbruket och min lilla gårdsbutik som ger mig det.



Lycka till!

2011-08-14 @ 07:34:11
URL: http://blogg.vk.se/mittilivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0