Nytt skitsnack

Vissa saker som vi anser är en avskrämning från det moderna kan egentligen vara bättre och nyare än det moderna.
.
Jag tycker min iphone är ett exempel på det. Plötsligt behöver jag inte ens min dator för att gå på banken, kolla mailen, läsa bloggen eller vad jag nu ska göra..
.
Jag kanske bara vill googla medeltida klänningsmönster? Då kan jag göra det. Använda det som är bättre än det moderna för att göra nått som verkligen är gammalt.
.
Jag såg även en så kallad förbränningstoa.
.
En högst modern toa som inte kräver vatten utan bara ett el-uttag. Man lägger i ett papper som ser ut som ett stort kaffefilter, man gör sina behov och ”spolar”. Sen förbränns papperet med innehåll i hög värme. Efter två veckor för en hel familj är det dags att tömma den luktfria askan i rabatten. Systemet verkar främst användas i stugor konstigt nog.
.
Men jag undrar, är det äckligt? På riktigt? Är det inte äckligare att spola rent med det vatten vi ska dricka?
.
Är det en tillbakagång till utedassen?
.
Knappast, eftersom den inte luktar och eftersom den faktiskt är inomhus och dessutom är utformad och tillverkad på 2000-talet.
.
Framåt eller bakåt, det är min fråga.

Kommentarer
Postat av: XTIO HUMOR på HÖG NIVÅ

Förlåt om jag kommer med en dagens fråga kommentar, vill egentligen inte skicka ut sånna här, men måste verkligen ha svar på den, och det tar ju bara en minut att fixa det. :) så snälla gå in och svara på den. :)

vill du göra ett bloglovin byte? så har du garanterat en till som kommer att läsa din blogg dagligen. :D

Vill du dock ha en chans att vinna dagens blogg tävling? jag har ungefär 200 - 400 unika besökare dagligen på en cirak 8 veckors gammal blogg. :)

Har du haft en bra dag hitils då? :) KRAM

2011-08-25 @ 16:52:59
URL: http://xtio.nu
Postat av: matilda

allt bra? ^^

2011-08-25 @ 18:24:53
URL: http://piinkclouds.webblogg.se/
Postat av: XTIO HUMOR på HÖG NIVÅ

men svamp är ju sjukt gott. :D hehe jag har lagt till dig nu också. :) vadå vad menar du för länk? :S

2011-08-25 @ 22:27:36
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0