Tomtebolyckakväll

Jag och min man bor ju som bekant på landet.

.

Vi odlar inte lika mycket som mina föräldrar men ändå mycket. Jag lägger stor vikt vid att leva av det min gård kan ge. Att bruka min lilla plätt av jordytan.

.

Jag lägger mer vikt vid att bli ett med årstidens växlingar än mina föräldrar. De använder årstiderna. Jag vill bli årstiderna.

.

Jag vill skaffa djur som jag kan leva av.

.

Det ville mina föräldrar med, men det blev inte så. Jag flyttade tidigare till landet än mina föräldrar och mina svärföräldrar. Jag lägger även en annan vikt vid att bevara husets själ och dess ursprungliga orsak till tillblivelse.

.

Men jag har också svårare att få jobb än mina föräldrar, är möjligtvis även mer tvärsöver. Och jag har större ambitioner att starta eget. Mitt moderna liv på landet ska innehålla mer tid hemma, utan att ekonomin blir lidande.

.

Det ska innehålla mer respekt för husets och platsens ursprung.

.

Och den ska innehålla årshjulet.

.

Och början och slutet på allt ska vara Gud.

.

Det är mitt moderna liv. Väl förankrat i historien.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0