Tre färger av deg och rosa skinka

I vårt kök luktar det jul! Jag kokar en skinka och gör tre klassiska degar till julbaket.
.
Degarna är saffransdeg, vörtdeg och pepparkaksdeg. Och som vanligt jonglerar jag med påsarna och smakar allt eftersom.. Så recept existerar inte!
.
Marcus jobbar med min pappa med tilläggsosoleringen på övervåningen. Jag vilar benen i kökssoffan med en trött hund.
.
Jag tror minsann att degarna åker in i kylen på långjäsning till imorgon. För jag är som lite trött nu. Funderar på att se alla avsnitt av julkalendern på svt play istället, och ta bakningen imorgon..
.
Så får det bli!


Kommentarer
Postat av: Annika

Men så underbart! :) Jag längtar tills jag ska baka lussekatter! :) Givetvis med Kesella! :) <3 Ha det bäst! Jag saknar dig och Ljusvattnet! Idag har det snöat här hos mig, dock alldeles för varmt. :(

2011-12-05 @ 16:14:36
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0