Hackspett

Det blev sent igår, men en av fyra kattvindar är klara!
.
Låg i soffan och såg extreme home makeover och förfasades igen.
.
Krigshjältar hyllades, frosseri mitt i misär hyllades men också rätten att bo kvar på en plats no matter what.
.
Jag vet att många svenskar suktar trånande efter USAs enkla Politiska system och jag hade väl inte tänkt kasta ut barnen med badvattnet.
.
Men jag hoppas att vi i Sverige ändå kommer att fortsätta hjälpa många människor till ett drägligt liv, istället för att hjälpa några få och bli överöst med beröm för de få, överöst med tacksamhet och välsignelser för att vi hjälpt en när vi kunde hjälpa tio.
.
Sen hoppas jag också att vi blir mer rädda om våra skattepengar så de faktiskt går till dem som behöver det bäst, och inte till stora otympliga kommunala organisationer som fått eget liv.
.


Kommentarer
Postat av: Linda B

Halleluja!

2011-11-17 @ 11:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0