Löven har fallit av..

Hallå bloggen!
.
Den årstid vi nu är mitt i, är grå, avskalad och tråkig. Jag är fullt medveten om hur den får alla att känna.
.
Men jag tycker den är så vacker!
.
Den är vemodigt vacker. Visar att sommaren och skörden en gång för alla är förbi för den här gången.
.
Nog för att man kan fortsätta skörad ändå.
.
Om man inte gjort vinter i trädgården än, kanske man skäms, men det är faktiskt inte för sent än.
.
Bara för att allt det gråa har dött.
.
Och även om jag fortfarande längtar så efter snö och frost,
.
Så önskar jag ändå att jag kunde stanna upp oftare..
.
Det avskalade, kala, döda... Är också väldigt vackert.
.
Behöver ingen för tidig krydda av jul.
.
Det är vackert som det är.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0