En årstid av vatten

Precis som luft så smakar vatten olika beroende på årstid och plats.

.

Men det där med årstidernas växlingar har vi ofta valt att rationalisera bort.

.

Vem vill smaka smältvatten och regnvatten liksom?

.

Tyvärr vill ju jag det, men man påstår att man blir sjuk av det. Jag har dock aldrig blivit sjuk av rent vatten. Många har ju blivit sjuka av rent vatten, ett exempel är ju alla cryptosporidiumdrabbade personer. Det var faktiskt rent vatten med tillsatsämnen och samma smak hela året de blev sjuka av, och inte smutsigt.

.

Därför tycker jag det är konstigt att man talar om att det är naturligt vatten man blir sjuk av.

.

Det är klart att det händer, men inte så ofta och sällan så allvarligt som de fel som kan bli i dessa jättelika metallmonster till anläggningar.

.

Vi har egen brunn med kallkällevatten.

.

Så fantastiskt gott att inte ens mineralvatten lockar.

.

Och vi blir bortskämda så vattnet i stan knappt blir drickbart.

.

Mitt vatten är en förutsättning för att jag ska kunna göra mitt vin.

.

Med ett annat vatten hade vinet smakat annorlunda och helt enkelt varit ett annat vin.

.

Någon annans vin.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0