Kärlekslinjen

Min man berättade för mig att han sett ett program där man intervjuat en flicka på 12 år med Downs syndrom.

Trots att hon var så ung hade reportern frågat:

.

- Vad är jobbigast med att ha Downs Syndrom?

 

Flickan hade tänkt efter och svarat:

 

Att det tar sån tid när man tänker..

 

-

 

Jag tycker det var så otroligt vuxet och insiktsfullt sagt! Vi stressar på våra tankar idag i en absurd takt som gör

att vi inte hinner känna efter hur det faktiskt är! Ändå försöker vi få alla andra att tänka lika snabbt..

.

Vidare hade reportern berättat att kärlekslinjen i handflatan på personer med Downs Syndrom oftast är helt rak

genom hela handflatan. Kärlekslinjen är den linje som går från under lillfingret och rakt mot pekfingret.

.

Jag tänkte då att personer med Downs Syndrom är personer, gjorda med extra mycket kärlek i hjärtat, som finns

till för att lära oss andra lite mer om hur kärleken är. Enkel, okonstlad och evig. Den tränger sig inte på, men

finns alltid där. Den ler även när vi gör fel, och den finns där oavsett vad vi gör eller tänker om den. Det ligger

inte i kärlekens natur att straffa eller fördöma.

.

Men lite kurragömma är ju oftast inte fel..

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0