Kvällsfrid

Nu är det kväll och jag kan känna mig nöjd med dagen.

.

Huset är rent och snyggt, tvätten ligger vikt i prydliga högar i garderoberna och på bordet står ett fat med kakor om någon skulle bli sugen.

.

Hela tomtebolyckan andas frid och tystnad.

.

Det enda som hörs är grannens lagårdsfläkt långt borta.

.

Ljudet studsar mot bergskammen bakom oss och ger ett behagligt surr.

.

Så fort en bil svänger av på grusvägen som går förbi oss, så hör jag det.

.

Även inne i huset.

.

Det är dags för mig att sätta mig i soffan med min virkning och vila kroppen litet.

.

För imorgon börjar det om igen.

.


Kommentarer
Postat av: Annika

Mysigt! :D

2011-09-06 @ 12:47:44
URL: http://gabulfota.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0