Politik??

Jag tycker om att diskutera och debattera viktiga ämnen.

.

Vissa säjer att politik är tråkigt, men jag undrar vad som är politik och vad som inte är politik? För det mesta har faktiskt en politisk underton. Det mesta vi tycker är viktigt har stor politisk betydelse.

.

Ett exempel är våra jobb.

.

Vems ansvar är det att se till att vi har något att jobba med?

.

Var ska vi jobba?

.

Vad vill vi jobba med?

.

För jobb finns det, men det kanske inte alltid finns en anställning.

.

Sen handlar det om att ha rätt kompetens också.

.

Men rätt person på rätt plats har ofta jobb. Sen handlar det ju om hur man ska få betalt för sitt jobb också.

.

Vem är beredd att betala för just det du är bra på?

.

Jag har sökt jobb väldigt länge.

.

Men jag har inte varit arbetslös för det. '

.

Min erfarenhet säger även att det tyvärr inte bara är de duktigaste som ”får” ett jobb.

.

Inte heller de mest engagerade.

.

Den som får jobbet är rätt person på rätt plats.

.

Helt enkelt.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0