Galet!

Var på två födelsedagsfester igår. Hunden och jag är helt utpumpade. Först var det barnkalas med underbart söta barn, sockerhöga på tårta, hemgjorda vaniljdrömmar, bullar och chokladbollar. Dessutom fick de godis! Mamman hade hittat matchande kalas-saker med racing-tema och kalaset var på ett fritids, så mycket lek blev det :) Ett av barnen höll på att lära sig krypa och hade liksom allt hår uppe på huvudet. Otroligt söt!

Sen bar det av till Burträsk för hundpromenad. Detta samhälle av trähus som andas gammal storhet och nya drömmar på en gång. Där tänker jag jobba för tillväxt. För mer av allt. Gick runt kyrkan jag gifte mig i. Viskade önskedrömmar till hunden.

Vidare på 25-årsfest! Helt galna människor dansade på bord och stolar och jag skrattade tills jag nästan kissade på mig! Några innerliga samtal blev det med. En kille hade växt upp i Gävle, samma stadsdel som jag bodde på en gång i tiden! Och en kille visade mig hur man jojkar! Om han bara visste hur länge jag bett om att få se, höra, förstå denna vackra sång! Nu ligger jag i sängen och lyssnar på gamla favoriter med nya öron. Jag frågar mig om han kan förstå vad han gav, och jag önskar att jag hade gett något tillbaka. Om så bara en osynlig boll av ljus i hans hjärta. Vi får hoppas att jag får tillfället igen.

Idag är det skönt med sovmorgon. Förra veckan var fullbokad på ett sätt. Nästa vecka blir fullbokad på ett annat. Så vila behövs denna dag. Mitt emellan då och då.

Ha en fin söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0