Tråkdag!

Igår var en riktigt tråkig dag. Bara jag, hunden och katten i köket. Ville inte ut, för det var kallt. Ville inte upp, för jag behövde ju hålla elden vid liv. Ville helst bort, men vågade inte lita på att bilen skulle hålla.

Så jag somnade. Alldeles för tidigt och helt utan reson. Marcus jobbade sent, så han tog ledigt idag under dagen. Men han bara sover och sover..

Jag har pysslat på och hämtat ved, askat ur och så vidare. Klappat kalla kaniner. Nu bakar jag LCHF-bröd, så jag vet om jag gillar det eller inte. Jag vispade tre äggvitor hårt. Sen saltade jag dem och vispade dem ännu hårdare. Så man kunde vända skålen. Sen blandade jag äggulorna med turkisk yoghurt och en hackad ostkant. Egentligen skulle det vara färskost, men i brist på bröd får man äta limpa :).

När Marcus vaknar ska vi smaka. Då ska vi skiva upp den kalla älgsteken också till pålägg. Den har legat och marinerat i sitt eget spad under natten. Så jag hoppas den är god!

Nu hör jag ett livstecken från ovan! (övervåningen) Så nu kanske det blir liv i luckan till klockan tre iallafall. Då far han på jobb igen. Mitt liv i luckan.

För övrigt ska en kompis sälja flasklamm! Förstå så gulligt!!


Kommentarer
Postat av: Anna Mustonen

Vad du behöver flikka är en rejäl kamera så behöver du aldrig ha tråkigt. ;)

2012-02-05 @ 13:24:17
URL: http://amustonen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0