Vårvinterkänsla

Solen lyser på mig och känns varm. Snön blir både is och slask. Barnen gör snögubbar och snögrottor. Åker skidor och skridskor på rasten. Och jag känner mig så lycklig! Vi har klarat det kallaste av den bittra, torra hårda, krispiga vintern. Solen kommer och kaninerna hoppar engagerat runt. Skakar på de stora öronen tills de tappar balansen lite. Kikar nyfiket ut genom buren, vill pröva snön lite..

Mina ritningar på Kaninhus måste nog ändras lite. Jag vill att mina kaniner ska kunna gå ut! Samtidigt måste de ha var sitt utrymme, så de inte slåss, och så jag kan reglera mängden mat efter vikt, dräktighet och annat. Men ute i snön måste de få vara! När det drippar och droppar och skiner sol. Åh, vad jag önskar att jag hade pengar och kunskap till allt jag tänker ut!

Nästa vecka är det hemma-arbete som gäller. Då hoppas jag att jag ska hinna med mycket av det som fått släpa efter på sistone. Nu är våren starkt på gång och då är det tid att rycka upp sig och sluta sova! Viloperioden på året är slut, och det är dags för arbetshandskarna att åka på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0