Vi slapp inte.

Jag trodde nästan att vi sluppit undan.

Varje gång jag går ut till kaninerna är det med en gnagande oro. Klarar de verkligen kylan? Fryser de inte?

Vi har kommit hem, gjort kväll och tänt en motvillig brasa. Maken snarkar lätt bredvid mig, han körde hela vägen hem.

Jag trodde nästan att nu när januari var slut så blev det nog en mild vinter ändå. Kanske blir det inte -30 och sådär kallt så man inte kan andas iår?

Jag hade fel. Stackars kaninerna! Ute hela natten!

Jag gick till dem det första jag gjorde när jag kom hem. Bytte isklumpar mot ljummet vatten och gav dem massor med hö att bädda med. Till min förvåning hoppade de omkring i burarna, nyfiket nosande trots frost i morrhåren. Imponerande djur! De verkade inte ha några problem med vädret.

Nu ska jag ligga här och oja mig över dem tillslag vaknar imorgon och kan gå ut och kolla om de överlevt. De ska ju göra det. Jag är bara fånig. Men det är ju inte logiskt! När det är så kallt så inte ens veden vill brinna inomhus, då ska väl inte små vita kaniner överleva utomhus!? Men jo, det ska dem tydligen.

Iallafall en dag.

!!!!


Kommentarer
Postat av: bibbi

kaniner är otroliga djur. Vi hade en belgisk harkanin, den bodde ute året runt. inga problem bara man gav han gott om hö och bytte vatten två gånger om dagen.

2012-02-03 @ 07:13:18
Postat av: Anna Mustonen

Åh fy, stackars kaniner! Men jag tror faktiskt ibland att riktigt kallt är bättre, liksom isolerar mer. Värsta kylan för MIG är då den där fuktiga blåsiga...

2012-02-03 @ 12:03:09
URL: http://amustonen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0