DÅ FÖRSÖKER VI IGEN!!!

Morr!
.
Idag ville jag slå ett slag för SVT och SR. Jag lyssnar numera på podradio i bilen eftersom jag skaffat en högtalarkabel som kopplar ihop bilstereon med min iphone!
.
Vad jag gillar mest är att slippa reklam. Man får ju höra en del reklam ändå, om den egna kanalen och om kommande program, men det är ändå en bråkdel jämfört med kommersiella kanaler..
.
Dessutom gillar jag innehållet. Jag vet inte om jag blivit tant eller om min smak helt förändrades på universitetet, eller om svt och sr helt enkelt blivit bättre. Det är inget fel alls på färgglada lättsamma amerikanska dramakomedier med pålagt skratt när man inte vill tänka. Det vill inte jag alltid och då är trean och femman exempel på perfekta kanaler! Men om jag vill tänka både under tiden och efter så tycker jag om att se lite svenska och europeiska kulturyttringar också.
.
Tips på bra program på svt är hundra procent bonde, alla historiska dramer, kronjuvelerna och trädgårdsapoteket. Snart börjar säkert trädgårdsfredag om igen dessutom. Det tycker jag om!
.
På sr rekommenderar jag morgonpasset, digilistan, underbara Claras husmodersskola och matens pris. Känner du dig tramsig rekommenderar jag lilla al-fadji show och mammas nya kille.
.
Så då kan ni ju roa er med det om ni inte har annat att göra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0