Dagavill nå fruktansvärt!

Det bondska uttrycket Dagavill passar bra på mig idag.
.
Väckarklockan ringde tidigt och som vanligt drog jag mig bara lite för länge. Jag gick upp och eldade. Packade frukost och lunch och lite frukt för dagen. Kände mig förvånansvärt pigg när jag drog av mig pyamas och på med långkalsonger och linne.
.
En yrvaken, kramig och hungrig hund kikade på mig i dörröppningen och jag välkomnade henne in i det svala köket. -5 grader ute och 17 grader inne. Utan stödvärme i Januari. Grattis oss i energilotteriet!
.
Jag sköljde kaninernas vattenskålar och började leta ytterkläder när jag hör en röst uppifrån..
.
Vart ska du?
.
Förvirrat insåg jag att det är onsdag, inte torsdag. Jag ska jobba först imorgon. Nedrans.
.
Men kaninerna fick vatten tidigt iallafall.
.
Alltid något.


Kommentarer
Postat av: bibbi

haha.. ja de var ju kul för kaninerna. Är de kompis kaniner eller matkaniner ?

2012-01-11 @ 08:16:33
Postat av: Anna Mustonen

Åh... hahaha, men stackars! Inte lätt när man missar dag!

2012-01-11 @ 15:37:00
URL: http://amustonen.blogspot.com/
Postat av: term paper

Innan den där bilden hade jag skrivit en lång text om respekt för mat och att inte slänga i onödan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0