Den perfekta dagen!

Jag måste säja, mina vänner, att detta var en riktigt bra dag!

Jag steg upp och duschade med min egen honungsolja och satte upp håret i pincurls. Stående uppe på huvudet och liggande i övrigt. Jag hittade mina älskade pärlörhängen som har varit borta sen snön kom. Vilken lycka! Marcus for på skotertävling och jag drog på mig förklädet.

Jag började med att baka Solbullar. Det är runda vetebullar med vaniljkrämsfyllning, täckta med strösocker. Jag fick äggvita över och gjorde därför en stor marängbotten. Till sist gjorde jag havreflarn och en laxgegga att lägga på små hårda brödbitar. Till slut gjorde jag en ordentlig laddning currygryta med ris och smörstekt spenat.

Sen var det en del att städa undan.

Så jag städade undan, åt med en hemkommen Marcus och la oss i soffan för mys framför änglar och demoner.

Självklart somnade vi båda två. Obönhörligt och knöligt. Kan meddela att det inte är lika skönt med pincurls efter den lilla tuppluren.

Nu ligger vi och äter godis och stora vita bönor i soffan. Kiesel äter skalen. Och vi längtar så till solkaffet imorgon. Det ska bli så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0