Idag-dagen

Igår-dagen blev väldigt bra, och det verkar idag-dagen också bli :)
.
Igår gjorde jag fint hos kaninerna och fick finbesök, som var hyfsat skoterpeppade :) sen for vi till grannarna på tacos och vedeldad bastu. Jag hade gjort hårinpackning av yoghurt, banan, ägg och olja. Gottgott för håret! Sen behandlade jag hela kroppen med honungsolja. Så nu är man mjuk och fin men lite slö :)
.
Jag ligger och ser Gösta Berlings saga med hunden. Ikväll blir det go- fika och film i biorum. Härlig helg!
.
Kaninerna är så roliga. Nu när det är kallt blir deras vatten hårda isklumpar innan jag hinner komma med nytt. Så om de blir törstiga innan jag pallrat mig ut så pillar de helt sonika ut isklumpen ur skålen och gnager på den. En av kaninerna hade liksom andats på isen tills det blev gropar i den och slickat i sig det den fick loss :)
.
Ute börjar det bli ljusare så jag planerar både första kullen kaninungar och bygge av hönshus bakom vedboden. Det gäller bara att försöka göra räta vinklar på byggnaderna, i förhållande till de andra husen. Problemet är att man har ställt de senare byggda husen lite snett och inte alls efter gamla tankar..
.
Men det ska nog lösa sig.
.
Jag ska försöka visa med bild och text hur jag menar framöver.
.
Ha en fin söndag!


Kommentarer
Postat av: jottan

Ja! Tack för en bra dag!

2012-01-20 @ 19:21:53
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0