Mystips

Nu börjar ljuset komma tillbaka. Det märks inte varje dag men tecknen går inte ta miste på!
.
Jag tycker fortfarande att det är väldigt mysigt med allt julpynt. Men idag plockar jag bort en del tomtar och det rödaste röda. Granen får självklart stå kvar till tjugonde dag knut.
.
Fortfarande lever vi på välsignade julbordsrester. De är verkligen som fem bröd och två fiskar som det står om i Bibeln! Igår gjorde maken fläskpannkaka med julskinka och idag blir det en korvstroganoff med kryddiga korvar.
.
Det snöar otroliga mängder ute och jag fick jobba på bra för att ta mig fram till kaninerna. Inne i burarna var ljudet tyst och dämpat av all snö och det luktade gott av hö. Hur många djur jag än skaffar vill jag alltid att de ska få torrt hö!
.
Nu ska jag se till att få i mig lite lunch, sen ska jag röja ett skåp och sy lite grann.
.
Det blir kul!
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0