Om man är helt tyst..

Om man är helt, helt tyst riktigt riktigt länge... Så hör man musik..

Vackra ord på Jonna Jintons blogg. Smyckesdesignern som flyttade till landet från stan.

Nu är det iallafall klart att det blir solkaffe i helgen, och alla vi känner är välkomna! Därför ska jag baka i helgen, och det ser jag väldigt mycket fram emot! Det kommer bli experiment, socker, ägg och smör. Samt kaffe och The förstås :) för att inte glömma saft!

Igår blev det klart. Solen är på väg tillbaka trots att det är grått idag. Min dag är långsam på gränsen till tråkig.. Igår var jag och simmade.. Vore faktiskt kul att ta upp den motionsformen igen, så jag funderar på att göra det..

Tänk dig iskall luft som gör att inandningsluften är frusen och kärv. Huttrande klär man av sig kläder och på med bikini trots att hela kroppen skriker NEJ! En varm dusch och så ner i det kalla vattnet. Händerna är bleka under den blanka vattenytan och jag tar bestämda simtag. Andas in, andas ut, spottar vatten, spänner kroppen, slappnar av. Vänder mig på rygg och tittar upp i trätaket. Sträcker ut armar och ben och tar ett snabbt simtag, ut och så ett till.. Fram och tillbaka i ljudlöst, tyngdlöst, tankfyllt tillstånd. När jag är trött sätter jag mig i bubbelpoolen och varvar ner. Det är skönt. Vill nästan inte stiga upp, men tvingar mig ner i kalla vattnet igen. Simmar. Bubblar. Duschar. Bastar. Gnuggar med handduk. Klär på mig (överlägset jobbigaste delen av passet och det som alltid gör mig less på att simma) och beger mig ut i kylan igen. Skyndar till bilen, men håret hinner frysa. Rumpvärme och radio. Hem.

Nu ska jag koka kaffe åt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0