Skratt och springande barnafötter!

Mitt hus gillar barn. Det känns, för det liksom lägger sig till rätta och myser när vi har barn på besök!
.
Minsta kusinen Lisa var här och klappade kaniner, matade dem med knäckebröd, åkte skoter, åt köttbullar och pepparkakor och lekte med hunden. Ett tag var hela huset fullt av folk och liv. Precis som det är tänkt.
.
Huset vi bor i var från början tänkt åt två till fyra familjer! I början, när familjerna är små, hade det gått att få in fem familjer, men då är det väldigt fullt!
.
Och nu bor vi två här.
.
Nu kryper tystnaden in och bygger bo i öronen. Ljudet från kylskåpet dånar i köket.. Hunden sover trött.
.
Jag hoppas att det ska flytta hit en familj till upp på vår kulle.
.
Gärna en med barn!


Kommentarer
Postat av: Anna Mustonen

Kanske hyra ut nåt rum på sommaren eller så? Vårt hus är lite för litet för tre barn som vi snart har, men å andra sidan så trivs vi ju för det mesta med varandra så det ska nog gå bra. Och så finns ju ute...

2012-01-06 @ 17:54:02
URL: http://amustonen.blogspot.com/
Postat av: jottan

Vad glad jag blir när jag läser vad du skriver. Ofta känner man sig ivägen med barn, de sölar ner och har svårt att sitta still. Men det märks verkligen att barn gillar er båga två! Ni har något som barn söker sig till - ett lugn och trygghet som inte alla har.

2012-01-08 @ 18:13:14
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0