Åtminstonde sommar.

Veckan blev intensiv. Fick veta relativt sent vad jag skulle jobba med i sommar så planeringen hann inte riktigt med. Senaste veckan har jag försökt förstå vad det är jag ska göra hur egentligen. Kan beskriva det hela som en mindre regnskog av lagar, regler, riktlinjer och bedömningar.. Regnskogen går inte ta sig igenom med en röjkniv som en annan crocodile dundee utan man måste varsamt lyfta på varje gren och analysera den innan man kan gå förbi.

På kvällarna har jag grävt i min trädgård. Det har varit så skönt att göra något fysiskt och ute när jag kommer hem efter en lång dag med pannan i djupa veck.. Med ögon som tårats at en oidentifierad "torr luft" som jag inte alls kan förstå. Resultatet har blivit korta nätter med djup, drömlös sömn. Man liksom känner att man lever.

Så idag tar jag det väldigt lugnt. Sover så länge jag vill och väntar på finbesök. Skulle ha fått ordning på klädkaoset nere också, när det ändå blåser för mycket för att ha det skönt ute.. Men det ska ses som en bonus isåfall.

Imorgon blir det kosläpp i Lövvattnet. Kom dit vetja!


Kommentarer
Postat av: Annika

Kram, tänker mycket på dig! Får man komma på besök i juli? ;)<3

2012-06-02 @ 21:47:05
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0