Äntligen!

Äntligen har någon lyssnat på det jag malt på om i tre år. Och skrivit en ledare om det i DN.

Du hittar den här: http://www.dn.se/ledare/kolumner/gor-baguetter-av-all-skit

Tyvärr är det inte mitt eget parti som står bakom men ändå!!

Läste dagens DN på planet och där hade denna prisade ledare fått kritik. Man menade att detta med att återvinna slam är långt ifrån en ny ide och man slutade minsann med det eftersom det innehöll så mycket gifter som sen hamnade i vår mat. Så då tar vi lite konstgödning istället. Rent och giftfritt. Eller så inte.

Jag ska försöka sammanfatta här så jag förstår. Vi lever i ett samhälle där vi äter, klär ossoch tvättar oss med gift. Hoppsansa så hamnade det i avföringen också konstigt nog. Och i jorden som vi gödslar med avföringen, så vi får äta giftet igen. Det var ju inte bra.

Men om vi tar ett annat gift som heter konstgödning istället då? Då borde ju allt bli rent och vackert? Jaså inte?? Menar du att det andra giftet hamnar i havet och att det nya giftet ligger kvar i bunkrar och giftar sig? Underligt.

Tänker på sommarlovsmorgonprogrammet Tippen och gubben i slutet som vrålar "ingenting försvinner, allt finns kvaaaaar!!"

För visst borde vi förstå snart att allt gift vi tillverkar och köper får vi också mata våra barn med? Visst kan vi fatta snart att vi har gjort oss beroende av vår egen skit? Och då menar jag dålig skit som gift. Inte bra skit som får det att växa på landsbygden igen. Men då måste vi väl ha djur där också kanske. Och det vill vi ju inte ha. För det har ju aldrig funnits folk som har livnärt sig på att bruka jorden gubevars! Inte i Sverige inte.

Nåväl.

Det är iallafall ledaren jag vill lyfta fram. Och den syn på förhållandet mellan stad och land som han nämner. Förstår ni vad han menar så förstår ni mitt kall. Maktförhållandet ska bort. Patriarkatet krossas.

Hjälp mig!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0