De blev lite politiskt..

Jaa, idag blev det en del politik. Har suttit med Centerpartiets framtidsbygge hela dagen. Det är en wiki som man kan gå in och skriva allt man vill på. Det är bara att klippa och klistra. De kommer arbeta om allt som kommit in där, via brev, mail och diskussioner och sedan bygga ett helt nytt idéprogram. Och alla får vara med och bygga i Sveriges öppnaste parti. Allt man behöver är en användare. Man behöver inte vara medlem, inte väljare det är bara att tycka till ändå.

Detta idéprogram är det jag jobbat med idag. Men det är också en del arbete med skrivelser och utbildningar kors och tvärs. Dessutom har vi diskuterat sopor. Om man nu vill att människor ska sopsortera mer och slänga mindre, hur vore det då med någon form av kompensation för detta? Någon form av möjlighet att äga en sopabonnemang tillsammans exempelvis på landsbygden där man inte KAN konsumera lika mycket..

Sen arbetar jag med motioner, insändare och manus idag. Och får samtal om min förträffliga person :) "Om fem år är du i Riksdan" fick jag höra av en väljare. Trevligt med uppmuntran!

Jag hoppas att just du hör av dig både till Framtidsbygget om allt du vill att Sverige ska vara och till mig om enskilda frågor du skulle vilja att någon drev. Tillsammans kan vi göra förändring! Se bara på Norrbotniabanan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0