Det är mycket sol här!

Senaste dagarna har varit proppfulla. Nu straffas jag för att jag hållit för högt tempo genom att få sol i ögonen och inte kunna sova på veckans enda sovmorgon. En hund piper nere. En hund suckar vid sängen. En katt snusar och myser på min kudde och en karl ligger halverst ovanpå min arm så jag inte ska gå upp för tidigt.

Det har varit en härlig vecka med mycket landsbygdspolitik! Tisdag kväll diskuterade jag strandskyddet å en så kallad LIS-träff. Det var en bra träff förutom att en representant från S försökte ta åt sig äran för nått han absolut inte gjort.

Torsdag bar det av till Stockholm och Kretsordförandekonferens för Sveriges öppnaste parti! Vi pratade bland annat om Framtidsbygget, som är Centerpartiets Wiki och ideprogram. Alltså- om det är något du tycker Centern ska driva så kan du- oavsett om du är medlem eller väljare eller inget alls- gå in och klippa och klistra som du vill. Allt kommer att läsas och i övrigt funkar det som Wikipedia.

Fredag tog jag det lugnt. Men blev bjuden på totalt otippad surströmmingsfest på kvällen :) jag åt tonfisk, creme fraîche och tomater i stort sett. Lite lök också. Det var gott :)

Så igår. Distriktsstämma för det hållbara, entreprenöriella Centerpartiet. Vi som fixat satsningarna på vindkraft, inlandsinnovation och upprustningen av enskilda vägar du vet :) Jag fick lyssna på min idol, Maud Olofsson, och jag undrar om vi kommer ha en vice stadsminister från Västerbotten igen.. Hon är så otroligt inspirerande och berättar för oss att det inte behöver vara så märkvärdigt. Det räcker med självförtroende, bondförnuft och ett stort leende! Självklart diskuterade vi även förslaget om sänkta ingångslöner. Många åsikter vädrades men till slut bestämde vi iallafall vad vi skulle tycka och göra. Det är väldigt olyckligt att så många missförstått det iallafall. Det var vi överens om.

Så idag då. Först vill jag ut till kaninerna. Längtar efter dem. Sen blir det fikafrämmande och LIS igen. Med en markägare och hans planer. Sen Skoterutflykt med hela Moen-familjen utom lillebror. Vi ska laga mat ute och bara mysa :) det blir älgskav i LCHF-tortillas med sallad, salsa och vitlökscremefraiche. Chokladmuffins till efterrätt. Allt är LCHF eftersom fyra av sex personer är ganska strikta. Världens bästa diet som sagt.

Världens bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0