Då var det dags!

Hela våren har vi jobbat. Diskuterat och debatterat, stött och blött. Jag och fyra engagerade Centerpartister till. Vi har gjort ett Landsbygdsnätverk för Centerpartiet och för Sverige. Och idag ska vi ha uppstart tillsammans med representanter från Centerdistrikten i Sverige. Känns bra att lämna över, även om inte allt blev som just jag ville. Fem starka Centerpartister i ett rum. Där kan vad som helst hända! Men vad som helst har inte hänt. Vi har kompromissat och processat och nu är det klart!

Jag har stora förhoppningar om den här dagen!

För övrigt ska jag jobba hela sommaren igen. Det är inte så bra när man bor på landet med tanke på att det är den intensivaste perioden på året. Då ska all mat in i förråden och marknaderna blomstrar.. Men pengar måste man också ha. Så det blir arbetsamt det här. Bara hålla tummen för hälsan antar jag.

De sista dokumenten till Självhushållningsprojektet är skickade och allt är klart. Så nu är det bara att hoppas att det går igenom! Undrar vad vi ska hitta på, nästa träff...?

Förslag tack!


Kommentarer
Postat av: Annika

Lycka till med allt!

2012-05-28 @ 09:47:01
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com
Postat av: Lina Lindberg

Jag skulle tycka att det vore väldigt intressant att gå igenom lite djurhållning, tex höns och får. Praktiskt gå igenom vad man behöver, hur djuren fungerar och kanske få klappa några och få se hur andra har djuren, och även gå igenom och kanske få vara med på slakt och styckning, så man själv kan lära sig hur man tar till vara på djuren...



Sen skulle jag vilja lära mig beskära träd och buskar så där för hemmabruk, lite fel årstid just nu, men men.

2012-05-29 @ 13:31:14
URL: http://linalindberg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0