Då var det vår också här!

Jaa, nu är det sannerligen vår! Med ny design och allt.. Jag fick ta in mina plantor natten till idag, men jag tittar på yr.no och hoppas att det var den sista frostnatten. Skogsvägen som går till åkerlappen där vi hämtar jord är nu snart snöfri. Så det är bara att ta trädgårdstraktorn, hämta hästskit och jord till varmbänken och börja plantera.

Det riktigt kliar i fingrarna!

Idag har jag lämnat in den projektplan vi har arbetat med hela maj och april. Den har varit som en liten egen resa i sig! Men bra blev den och nu ska vi avvakta kommentarer från dem som håller i slantarna..

Idag ska vi bygga vidare på det fina lilla hönshuset. Sen ska vi också ha en trädgårdsplanering med självhushållningsnätverket ikväll. Det var tänkt att en trädgårdsmästare skulle komma och dra upp grunden för alla planer och drömmar jag har, men hon råkade bryta armen! Därför blir det istället Margareta från Kräkångers ekogård som kommer. Hon odlar massor av grönsaker och säljer till affärerna här omkring. Och nu ska hon alltså hjälpa mig planera min grönsaksodling. Min tanke är alltså att jag ska odla sånt som ger mycket för lite ansträngning. Men det är klart, det ska ju vara vackert och tidsenligt också.. Och lätt att stängsla in!

Ja, jag hoppas du också får en bra dag i solen som jag!


Kommentarer
Postat av: Annika

Lila! Yeah! Love it! ;) Saknar dig! <3

2012-05-13 @ 12:45:29
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0