Svärje är ju lite olika!

Jaha. Då harman lämnat älskade hemmet igen. Som vanligt undrar jag om jag är riktigt klok när jag gör det. Men sen bestämmer jag mig för att jag är rätt klok ändå. För även om jag måste kliva upp fyra och kuskas runt halva landet i ett stort J och även om jag måste lämna den grönande kullen med de röda husen bakom mig, trots kaninungar och orensade rabatter så är det ändå värt det i jämställdhetens namn.

I helgen har nämligen Centerkvinnorna förbundsstämma i Nyköping. Det är många av mina läsare som inte vet vad det betyder. Det är ännu fler som tycker jag är aningens knäpp som faktiskt tycker det är riktigt roligt! Men roligt är det. Man kan säga att det är årsmötet för hela nationella Centerkvinnorörelsen. En rikstäckande inspirationsträff för Sveriges största politiska kvinnoförbund. Det är vi som kommit på ROT, RUT och LOV. Det är vi som agerar och tar fighten om genusfrågorna i Regeringen. Det är vi som är Centerkvinnorna.

Vad gör vi då? Jo, vi lyssnar på föredrag och tal, vi får höra vad som är på gång och det dricks en del kaffe. Men det viktigaste, roligaste och mestaste vi gör är att vi diskuterar politik. I talarstol. Som på teve! Massor med folk, kända och okända.. Du har två minuter och sen röstar vi. Ja till det nya förslaget eller ja till det gamla. Pirrigt, spännande, nyttigt och jättekul!

Lär knappast hålla mig frisk nå länge!

Kommentarer
Postat av: Annika

Gillas! Kämpa för oss! <3

2012-05-04 @ 21:07:02
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0