Lägesrapport

Frosten har lagt ett tjockt lager på allt i trädgården och kaninernas vatten blir till hårda isklumpar i skålarna. Det luktar snö och månen ligger kvar på himlen i sydväst långt in på förmiddagen.

Igår satte vi, förutom värmelampan in en frostvakt till hönsen. På morgonen går jag ut och ger hönsen mat och kaninerna vatten. När det blir kallt äter de mera hö, så det kollar jag också på morgonen. De får ju inte frysa mina små pluttar!

På eftermiddagen byter jag isklumpar till friskt vatten igen och ger kaninerna kraftfoder. Jag kollar till hönsen och tupparna så de har det bra. Oftast sitter de på pinnarna. De tycker nog att golvet är kallt nu innan snön kommer och isolerar ordentligt.

Hunden har snart löpt klart och katten är tovig efter sommarens regn. Jag är lat och klär hellre på mig än eldar.. Marcus frilansar i veckan och utgår hemifrån så jag får se honom mer än vanligt. det gillas!

Det är ungefär vad som händer här hos oss. En lugn tillvaro ett tag just nu. Innan julen sätter igång på allvar.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej <3! Jag saknar verkligen dig och ditt hem. Önskar att jag oxå bodde i hus! Ha det bäst! *kram*

2012-11-06 @ 14:55:16
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0