Det är inte lätt när det är svårt.

Ja, som sagt. Arbetsmarknaden är svår. Även om jag har fullt upp ändå, även om jag minimerar mina utgifter så behöver jag ändå pengar. Riktiga pengar. Studielån och huslån måste trots allt betalas. Varje månad. Även om vi har ett relativt litet lån så måste det ändå betalas.

Det finns inget som kan döda kreativiteten och innovationskraften så mycket som bekymmer med något så onödigt som pengar. För när man har skulder så har man inte noll kronor. Man har minus hundratusentals kronor. Lyxproblem i global jämförelse kan tyckas, men kan man verkligen jämföra äpplen med päron? Det undrar jag ibland..

Idag är jag på landsbygdskonferens i Ö-vik. Jag ser fram emot flera intressanta inlägg i inspirationsivern. Ikväll ska jag äta middag på en båt. Igår grävde jag efter kaninungar i jordiga gångar.

Mitt liv innehåller verkligen kontraster. Insnöad kan man va på vintern :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0