Den första vinterdagen

Så kom den. Tyst, stilla, oåterkalleligt. Mitt trädgårdsland luktade frusna grönsaker av allt jag inte hann ta upp. Kaninerna nosade besviket på frusna vattenflaskor. Vattenslangen frasade och krasade.

Vinter.

Vare sig jag är färdig eller inte så är den nu här. Vatten ska bäras, förråden ta slut.. Djuren ska ju hamnat och vatten så de kan bygga på underhudsfettet inför vintern. Pälsarna lämnar den mjuka, lätta sommarbehåringen.

Och jag fryser. Pyjamas på natten och underställ på dagen. Tjocksockarna, var la jag dem? Och var ska vi lägga all ved?

Ja, oavsett om vi är klara eller inte så är vintermiljö här. De första, vackra, dammande snöflingorna dalade i morse över frostgrå gräsmatta.

Och jag log med hela hjärtat!






Kommentarer
Postat av: Annika

Så fint du beskriver det <3! Ha det bäst! Kram :-*

2013-10-17 @ 15:00:46
URL: http://annikashandarbete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0