Nu känner man sig som en tjock elefant!

Idag jobbar jag på den stora bondgården. Jag har mjölkat kor, kliat katt, skurat golv, tvättat, skällt på hundar och vallat barn. Till lunch fick de stuvade makaroner med korv.



Det blev två grytor för den ena är glutenfri. Jag brukar hälla upp makaroner och hälla på lika mycket vatten. Jag låter det koka upp med lite salt och peppar. Sen häller jag på mjölk så det täcker.

Medan det kokar upp hackade jag över lite hemodlade morötter och lite hemgjord korv. När det fått koka så såsen blivit tjock och makaronerna mjuka la jag på en klick margarin. Snabbt och enkelt och det fick tummen upp och glada tillrop som det i rubriken av barnen. 

Nu ska de se på Belle och Askungen och jag ska pyssla vidare en stund till innan jag åker hemåt för årets sista slakt. Ingen rast och ro här inte. 

Men det finns åtminstone potential.

Ha en fin söndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0